Nordisk ledarkonferens i förskola 2019

Nordisk ledarkonferens i förskola våren 2019 – 27 mars i Helsingborg stad – Sverige.
I samverkan med Nordiska professionsnätverket – Skolledare i Sverige och Nordisk förskola.

Nätverkskonferensen innehållsfokus var följande:

Förskolechefens uppdrag – med fokus på att tydliggöra yrkesroller och ansvar

Konferensens temaområde ingår i Skolinspektionens kvalitetsrapporter: Förskolechefens ledning, Förskolans pedagogiska uppdrag samt Förskolans kvalitet och måluppfyllelse

Ledare i förskola från Danmark, Finland, Norge, Island och Sverige

Inledning, representant för Helsingborg stad.
Från Skolinspektionens kvalitetsrapporter till Lpfö 2018 – med fokus på förskolechefens uppdrag att tydliggöra yrkesroller och ansvar

Återkoppling
Att tydliggöra yrkesroller och ansvar utmaningar och möjligheter för förskolechefen.

Jämställdhet är en arbetsmiljöfråga.

Efter varje presentation följer ett kollegialt samtal med erfarenhetsutbyte.