VAD VI ERBJUDER

Vi lär av varandra och utvecklas tillsammans!

Nordisk förskola erbjuder årligen nordiska ledarkonferenser både i digital och fysisk form. Där ges nordiska ledare i förskola möjlighet att kollegialt kommunicera och lära tillsammans, på en vetenskaplig grund och på en  beprövad erfarenhet. Om innehåll, likheter och olikheter i förskolans läroplaner och övriga styrdokument inom de nordiska länderna.

Ta gärna del av Nordisk förskolas genomförda konferenser och dess innehåll.

KONFERENSER - PÅ GÅNG

Konferenstour Norden Runt 2020-2024
Heldagskonferenser under två dagar erbjuda både på plats samt digitalt. Här varvas föreläsningar med kollegiala samtal. Den digitala konferensen kommer bl a innehålla förhandsinspelade studiebesök.

GENOMFÖRDA KONFERENSER

Nordiska Professionsnätverket – Skolledare i förskola
Nätverkskonferens som hölls den 27 mars 2019 i Helsingborg. Temat var ”Förskolechefens uppdrag – med fokus på att tydliggöra yrkesroller och ansvar ”.