LÅNGSIKTIGA MÅL

► Att projektet – nätverket Nordisk förskola i en förläning blir en formell mötesplats institution i norden. En pedagogisk plattform för nordiska ledare och pedagogisk personal i förskolan. För att synliggöra och kommunicera förskolans styrdokument i Norden och Baltikum.

► Att Nordisk förskola bidrar till ett rörligare norden för nordiska ledare och pedagogisk personal, barn, vårdnadshavare i förskolan samt det omgivande samhället.

► Nordisk förskola blir en nordisk pedagogisk plattform för nordiska ledare för att mötas på årliga konferenser fysiskt och digitalt  för att synliggöra, kommunicera nordiska perspektiv och jämförelser på nordisk förskola.

► Nordens dag 23 mars blir en dag som årligen firas i förskolor i norden för att främja en nordisk mångfald för barn, vårdnadshavare och förskolans profession. Med ett riktat fokus på hållbar utveckling, språk,kultur, mångfald och klimat.

► Att Nordisk förskolas vision, syfte och mål infrias är ett långsiktigt resultat för Nordisk förskola.